loading...
ریاضی دهم
Amir بازدید : 145 جمعه 19 آذر 1395 نظرات (0)

 

روش مطالعه مهلا میرزایی با درصد فیزیک 100 در کنکور 95

مهلا میرزایی رتبه 71 منطقه 1 کنکور تجربی 95


درس فیزیک از دروس مورد علاقه‌ی من است و در طول دبیرستان همیشه زمان کافی را به آن اختصاص می دادم .


من در سال های پایه ، فیزیک های 1، 2 و 3 را به خوبی مطالعه کرده بودم و هیچ گونه نگرانی بابت عدم یادگیری 

در این بخش‌ها نداشتم البته تا سال پیش‌دانشگاهی خواه ناخواه این مباحث فراموش می‌شوند و تسلط لازم از 

بین می رود .

از آن جایی که یادگیری در پایه به خوبی صورت گرفته بود دروس با یک باز بینی و مرور به خاطر می آمدند .

گفته های من به این معنا نیست که اگر در پایه یادگیری به خوبی انجام نشده باشد دانش آموز به مشکل 

برمی خورد . این افراد هم با تلاش بیش‌تر می‌توانند به نتیجه مطلوب برسند .

 من در هفته  شش ساعت به مطالعه‌ی درس فیزیک می پرداختم که اغلب آن به پیش دانشگاهی 

اختصاص داشت 

. اغلب مباحث کتاب پیش دانشگاهی با پایه متفاوت است و نیاز به یادگیری کامل دارد .

 روش مطالعه ی من به این صورت بود که در کلاس تمامی تمرکزم را جمع می کردم تا 90درصد یا حتی 100 

درصد فهم مطالب در کلاس رخ دهد و نیاز نباشد من فرصت مطالعه ام را به فهمیدن مطالب اختصاص بدهم .

 من درس هر روز را همان روز مطالعه می کردم و پس از تدریس ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کردم تا نکاتی 

را که ممکن بود در کلاس به آنها توجه نکرده باشم به خوبی یاد بگیرم. حفظ مطالب حفظی فیزیک هم در این 

مواقع انجام می دادم

 گاهی هم پیش می آمد که درس را در کلاس متوجه نشوم دراین موارد پس از مطالعه ی کتاب درسی به مطالعه 

 درس نامه های دو کتاب تست می پرداختم تا بتوانم نکات مشترک آن ها با کتاب درسی را به خوبی بشناسم و  

 یادبگیرم.

 اغلب درس نامه ها تست هایی را برای یادگیری دارند که من آنها را حل می کردم . پس از آن که به یادگیری 

کامل رسیدم به حل تست های کتاب تست می پرداختم.

در 100 تست اول که برای ایجاد تسلط است .زمان برایم ارزش کمتری داشت ( این تعداد تست برای افراد

 مختلف،متفاوت است . بعضی کمتر و بعضی بیشتر ) دقت می‌کردم که حل سوالات به نحوی من را به خود 

مشغول 

نکند که به طور کامل زمان را از یاد ببرم ، تنها نسبت به تست های بعدی زمان بیش‌تری را به آنها اختصاص می 

دادم .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 332
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 234
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 3,322
  • بازدید سال : 20,962
  • بازدید کلی : 413,680
  • کدهای اختصاصی